Viral marketing, czyli marketing wirusowy w Internecie

Marketing wirusowy, a inaczej reklama wirusowa, to takie działania marketingowe, które dążą do stworzenia tak atrakcyjnego dla odbiorców komunikatu, że oni sami będą dążyć do dzielenia się nim z innymi osobami. Komunikat ten ma działać jak „wirus”, czyli „zarażać” swoją atrakcyjnością kolejne osoby, które przekażą go dalej. Marketing wirusowy opiera się na pozytywnych doświadczeniach związanych z daną marką i ma na celu zwiększenie jej rozpoznawalności i zdobycie sympatii odbiorców.

Zalety marketingu wirusowego

Odpowiednio wdrożony marketing wirusowy ma wiele zalet i może przynieść danej firmie różne korzyści. Do jego zalet zaliczamy:

  • Możliwość dotarcia do licznej publiczności – kolejne osoby rozprzestrzeniają ten sam komunikat.
  • Stosunkowo niskie koszty dystrybucji – rozpowszechnianiem komunikatu zajmują się już sami odbiorcy.

  • Wzbudzanie pozytywnych emocji związanych z marką – rozpowszechniane są te dobre informacje, które wpływają na budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Narzędzia marketingu wirusowego

profesjonalna obsługa klienta w call center call center w zasięgu ręki Naklejki na opakowania https://booklet.pl/produkty-i-rozwiazania/34-naklejki-na-opakowania Drukarnia Booklet

Nie ma jednej metody tworzenia „virali”. Mogą one przyjmować różną postać.

Mogą być to takie narzędzia jak:

  • konkursy z rekomendacją – firma zachęca swoich klientów do wzięcia udziału w konkursie z nagrodami, ale warunkiem jest udostępnienie strony innym użytkownikom czy polecenie firmy znajomym.
  • Publikacja ciekawych materiałów wideo lub wartościowych artykułów – odbiorcy zaczną sami udostępniać ciekawe treści.
  • Publikowanie materiałów szokujących i wzbudzających kontrowersje – z tym jednak wiąże się spore ryzyko.

    Oprócz emocji pozytywnych, mogą wzbudzić te negatywne.

  • Tworzenie sloganów, które zapadną w pamięć odbiorcom i będą automatycznie kojarzone z marką.

.