www.officefair.com.pl

Cały świat rozumie dziś, jak ogromne znaczenie posiada internet. Otwiera on wspaniałe perspektywy związane z komunikacją, wymianą informacji oraz ich pozyskiwaniem, ale także z reklamą. W tej chwili globalna sieć to jeden z najważniejszych kawałków reklamowego „tortu” i raczej nikt choć trochę zorientowany w temacie nie może tego podważyć. Pojawiają się jednak pytania związane z tym, jak w praktyce się w sieci promować, jakie działania podejmować? Odpowiedzi jest wiele. Generalnie najlepiej będzie powierzyć te sprawy ekspertom, którzy naprawdę znają się na rzeczy i co za tym idzie są w stanie zaproponować optymalne rozwiązania. Działania na własną rękę rzadko kiedy wypadają naprawdę profesjonalnie. Jakie kanały promocji w sieci można dziś uznać za naprawdę skuteczne? Które wzbudzają najwięcej emocji i dają tym samym największą szansę na reklamowy sukces? Na pewno marketing internetowy jest w niemałym stopniu zdominowany przez zagadnienia związane z mediami społecznościowymi. To one pozwalają w szybkim tempie docierać do sporego grona odbiorców.

Można ich przy tym świetnie targetować, a więc przedsiębiorca X ma zdecydowanie więcej szans na to, że jego ofertą zainteresują się dokładnie ci, którzy zainteresować się powinni. To możliwe zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, gdzie reklamowe kampanie kwitną w najlepsze. Tworzenie reklam w serwisach społecznościowych łatwiejsze niż kiedykolwiek Żyjemy w realiach, w których social media jako takie angażują w największym stopniu setki milionów, a w gruncie rzeczy miliardy ludzi. Większość populacji posiada przynajmniej jedno konto w serwisach tego rodzaju i to fakt. Wiąże się z tym oczywisty reklamowy potencjał, zwłaszcza że zdecydowana większość użytkowników Facebooka czy Insta to także aktywni konsumenci, żywo zainteresowani towarami i usługami z różnych kategorii. Nie można ich pominąć w biznesowych kalkulacjach, dlatego mniejsze i większe brandy promują się w portalach społecznościowych. To dziś naprawdę łatwe, co także jest godne podkreślenia. Powiedzmy, że jakaś nieduża firma samodzielnie prowadzi fanpage i chce, aby docierało do niego więcej osób niż do tej pory.

Każdy może we własnym zakresie tworzyć reklamy stron na FB czy też sponsorowane posty. Pomaga w tym przejrzysty edytor, który prowadzi użytkownika krok po kroku przez cały proces. Tym sposobem udaje się ułatwić kreowanie reklamy, której skuteczność jest zależna od czasu trwania oraz zainwestowanej kwoty. Praktyka pokazuje, że już mały nakład może owocować zadowalającym przyrostem polubień. Oprócz fanpage można też promować konkretny post, o ile spełnia podstawowe warunki związane chociażby z formą użytej w niej grafiki (nie może ona w zbyt dużej mierze składać się z tekstu). Post można promować wśród osób, które już śledzą stronę, ale można go też zaadresować do tych użytkowników, którzy jeszcze jej nie polubili. Jeśli treść posta będzie dla nich interesująca, rośnie szansa nie tylko na nowe „lajki”, ale także na to, że staną się oni nowymi klientami. A to jest przecież kluczowe.