Czym jest real-time marketing? To takie działania z zakresu marketingu, które nawiązują do aktualnych wydarzeń, czy to kulturowych, czy społecznych, politycznych i sportowych. To sposób na zdobycie zainteresowania odbiorców i dotarcie do nich z informacją o konkretnej ofercie. Marka buduje za pomocą real-time marketingu swój wizerunek i dąży do nawiązania kontaktu, ale i do zdobycia sympatii odbiorców.
Takie działania pozwalają zaistnieć mniejszym firmom, a tym większym rozwinąć skrzydła.
Real-time marketing i korzyści
Skutecznie prowadzony real-time marketing ma oczywiście wiele zalet. Do korzyści, które może osiągnąć w ten sposób dana firma, zalicza się wzrost zainteresowania samą marką, ale i jej konkretną ofertą.
Wizerunek marki zostaje wzmocniony i zmniejsza się dystans pomiędzy firmą a odbiorcami. Firma zyskuje w ten sposób popularność i zdobywa sympatię potencjalnych klientów. Jeszcze jedna zaleta real-time marketingu to stosunkowo niskie koszty w porównaniu do innych form marketingu internetowego.
Wystarczy wrzucić w odpowiednim momencie właściwe zdjęcie z przemyślanym podpisem lub wypuścić wiral.
Jaki musi być przekaz zawarty w real-time marketingu?
Firma nie może wypuścić byle jakiej treści w odpowiednim momencie. Liczy się tu kilka kwestii, które decydują o powodzeniu działania:
- Trafność i szybkość publikowanego przekazu.
- Przekaz musi być naturalny i pasujący do kontekstu.
- Przekaz powinien nawiązywać do stylu danej marki.
- Komunikat musi być jasny i zrozumiały dla odbiorców.
- Liczy się nie tylko wzbudzenie zainteresowania marką i ofertą, ale także późniejsze śledzenie opinii i reagowanie na pojawiające się komentarze.
.