Czym jest real-time marketing? To takie działania z zakresu marketingu, które nawiązują do aktualnych wydarzeń, czy to kulturowych, czy społecznych, politycznych i sportowych. To sposób na zdobycie zainteresowania odbiorców i dotarcie do nich z informacją o konkretnej ofercie. Marka buduje za pomocą real-time marketingu swój wizerunek i dąży do nawiązania kontaktu, ale i do zdobycia sympatii odbiorców.

Takie działania pozwalają zaistnieć mniejszym firmom, a tym większym rozwinąć skrzydła.

Real-time marketing i korzyści

Skutecznie prowadzony real-time marketing ma oczywiście wiele zalet. Do korzyści, które może osiągnąć w ten sposób dana firma, zalicza się wzrost zainteresowania samą marką, ale i jej konkretną ofertą.

Wizerunek marki zostaje wzmocniony i zmniejsza się dystans pomiędzy firmą a odbiorcami. Firma zyskuje w ten sposób popularność i zdobywa sympatię potencjalnych klientów. Jeszcze jedna zaleta real-time marketingu to stosunkowo niskie koszty w porównaniu do innych form marketingu internetowego.

Wystarczy wrzucić w odpowiednim momencie właściwe zdjęcie z przemyślanym podpisem lub wypuścić wiral.

Jaki musi być przekaz zawarty w real-time marketingu?

Firma nie może wypuścić byle jakiej treści w odpowiednim momencie. Liczy się tu kilka kwestii, które decydują o powodzeniu działania:

  • Trafność i szybkość publikowanego przekazu.

  • Przekaz musi być naturalny i pasujący do kontekstu.
  • Przekaz powinien nawiązywać do stylu danej marki.
  • Komunikat musi być jasny i zrozumiały dla odbiorców.

  • Liczy się nie tylko wzbudzenie zainteresowania marką i ofertą, ale także późniejsze śledzenie opinii i reagowanie na pojawiające się komentarze.

.