Przedsiębiorcy szukają dziś dobrych sposobów na reklamę. Okazuje się, że dziś jest je zdecydowanie łatwiej znaleźć niż jeszcze jakiś czas temu. Pozwala na to przede wszystkim internet, dzięki któremu można w szybkim tempie zbudować sporą grupę zainteresowanych odbiorców. Odbywa się to sprawnie i bez inwestowania sporych pieniędzy. Jest to całkowite zaprzeczenie reklamy w mediach tradycyjnych, która potrafi być skuteczna, ale okazuje się przy tym szalenie kosztowna. Możliwości w tym zakresie są pomimo tego spore i warto mieć je na uwadze, choć da się bardzo efektywnie promować swój brand bez zwracania się w stronę telewizji, radia czy prasy. Internet wystarczy – trzeba tylko sięgnąć do odpowiednich rozwiązań. Tych na szczęście nie brakuje. Najbardziej podstawową formą reklamy online jest dziś reklama kontekstowa. Chodzi o wszelkie systemy, które wyświetlają reklamy powiązane chociażby z treścią wyszukiwań wpisywanych przez internautów. Wtedy obok tak zwanych wyników organicznych pojawiają się te sponsorowane, będące reklamą poszczególnych stron. To całkiem skuteczne rozwiązanie, choć w dobie wszelkiego rodzaju aplikacji i wtyczek blokujących reklamy wszelka skuteczność tradycyjnej promocji w wyszukiwarkach czy na stronach (program AdSense) jest dyskusyjna. Niektórzy całkowicie się z takich działań wycofują i poszukują innych środków wyrazu. Niski koszt, a efektywność reklamy wysoka Na tym tle nieźle potrafią się sprawdzać reklamy umieszczane na konkretnych stronach internetowych.
Najlepszymi nośnikami reklamy są rzecz jasna większe portale lokalne oraz ogólnopolskie. Można za ich pośrednictwem całkiem skutecznie docierać do odbiorców, choć także te reklamy są coraz częściej blokowane przez skrypty. To z kolei skłania twórców stron do zmiany charakteru reklam. Przez długi czas rozpowszechniały się banery czy pop-upy agresywnie wyświetlane i z tego tytułu bardzo nielubiane przez internautów. Od pewnego czasu wydawcy szukają sposobów, aby zachować treści reklamowe, czyniąc je mniej inwazyjnymi. Koszt wykupienia banera, który ma pokazywać się na stronie określony czas jest nadal znacznie niższy aniżeli inwestowanie w promocję radiowo-telewizyjną. Dlatego nie powinno nas dziwić, że część podmiotów całkiem świadomie decyduje się na promowanie tylko i wyłącznie w sieci. Bardzo ciekawe opcje w tym zakresie podsuwają także media społecznościowe. Marketing internetowy jest dziś w niemałym stopniu na nich oparty, co zdecydowanie trzeba podkreślić. Facebook pozwala tworzyć reklamy szybko i tanio, a ich skuteczność w promowaniu postów czy fanpage okazuje się naprawdę wysoka. Trudno to zignorować. Dość podobnie sprawy mają się w przypadku Instagrama. Otwiera on przed twórcami ogromne możliwości związane z kreowaniem reklam na nieco podobnej zasadzie, jak dzieje się to w przypadku popularnego „Fejsa”. Okazuje się, że dotarcie w ten sposób do sporej grupy docelowej jest wyjątkowo proste, a wzrost popularności towaru czy usługi jest bardzo prawdopodobny.
Oczywiście wynika to w niemałym stopniu z faktu, że dla setek milionów ludzi internet, a zwłaszcza social media, stał się swego rodzaju przedłużeniem normalnego funkcjonowania w społeczeństwie.