www.stef-tissot.com

Co podpowiedzieć laikowi, który chciałby wydać swoje pieniądze na reklamę w internecie, ale nie wie, na co się zdecydować? Trudne wyzwanie! Należy mieć na uwadze sporą różnorodność dostępnych rozwiązań, z których każde lepiej lub gorzej sprawdza się w określonych sytuacjach. Nie oznacza to jednak, że nie jesteśmy w stanie wyróżnić pewnych uniwersalnych prawideł, które można spokojnie uznać za skuteczne w większości przypadków. Warto pod tym względem postawić na to, co już się sprawdziło u ogromnej rzeszy reklamodawców. Marketing internetowy jest bowiem sferą nie tylko rozwiniętą, ale też doskonale zbadaną przez specjalistów. To przekłada się na wiele wartościowych wskazówek, z którymi opłaca się zapoznać. Można promować się na konkretnych stronach i robić to dwojako. Bezpośrednie wykupienie przestrzeni reklamowej w danym portalu nie jest złą opcją.

Grunt, aby wybrać tytuł pasujący do naszej branży, którego grupa docelowa przynajmniej w niemałej części pokrywa się z naszą. Jeśli więc mamy serwis poświęcony tematyce IT, to sklep oferujący sprzęt komputerowy może się tam reklamować z dużą szansą na powodzenie. Inna opcja to dołączenie do systemów reklamy kontekstowej, takich jak AdWords. Najlepsze rezultaty udaje się uzyskać, zlecając przygotowanie takiej kampanii fachowcom. Wiele narzędzi do wyboru – cele są zawsze podobne Agencje SEO/SEM mają w swojej ofercie koordynowanie reklamy kontekstowej. Skoro już jesteśmy przy nich, nie wolno pominąć pozycjonowania. Decyduje się na nie coraz więcej podmiotów, czemu trudno się dziwić.

Im wyższa pozycja w Google, tym więcej wejść na stronę docelową. To z kolei przekłada się na większe zainteresowanie ofertą, a potencjalni klienci mogą się pojawić i zostawić w firmie swoje pieniądze. Pozycjonować warto, ale z głową – trafnie dobierając charakter fraz i co za tym idzie strategię pozycjonowania. Kolejnym bardzo ciekawym zagadnieniem są social media. W gruncie rzeczy są one jednym z fundamentów współczesnych kampanii e-marketingowych. Takie serwisy jak Instagram czy Facebook to dziś naprawdę skuteczne nośniki reklamy, w ramach których można poszerzać swoje pole oddziaływania. Przede wszystkim dlatego, że właśnie media społecznościowe umożliwiają najefektywniejsze targetowanie reklam.

Da się je dostosować do grup docelowych z uwagi na szereg cech. Wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania – to wszystko są konkrety, dzięki którym reklama może być dużo skuteczniejsza niż emitowana niejako „w ciemno”. Jeśli nie mamy wiedzy i doświadczenia, to marketing internetowy warto powierzać tym, którzy powinni znać się na tym lepiej od nas. Specjaliści zatrudniani w wielu agencjach są w stanie doradzić optymalne rozwiązania, za czym oczywiście idzie szereg innych korzyści. Można dobrać opcję promocji najlepszą z punktu widzenia grupy docelowej, a także innych kryteriów. Cel jest zawsze ten sam. Trzeba stworzyć właściwą treść reklamową, która okaże się dla odbiorcy wiarygodna i przełoży się na rezultat sprzedażowy lub wizerunkowy.